Якості особистості директора школи
1. Ерудиція, компетентність, особиста педагогічна майстерність, широкий культурний кругозір. Тільки людина з освітою може керувати сучасною школою. Це зрозуміло для всіх. Чудове знання сучасної педагогіки і психології, освіченість в питаннях науки і культури, тонкий художній смак надають особистості директора особливий шарм і не дозволяють йому опуститися до рівня такого собі господарника.
2. Організаційні здібності, вимогливість. Керівник школи повинен вміло розподіляти обов’язки, створити належні умови для праці, чітко організувати допомогу, контроль і керівництво, забезпечити високу ділову активність колективу і оснащення школи необхідними матеріалами і посібниками, виявляти твердість і вимогливість. Поєднання навчально-виховних і господарчих завдань - найбільша проблема в роботі сучасної школи.
3. Людяність, душевність. Останнім часом справедливо приділяється багато уваги принципам гуманізації праці. Це особливо важливо в області педагогічної праці. Керівник школи повинен мати великий запас оптимізму, людської гуманності, уваги до людей, великої любові до дітей, терпіння, витримки і такту. Потрібно мати особливе моральне право на цю посаду. Як ніхто інший, директор школи повинен користуватися повагою всього колективу, всієї громадськості. Його поведінка в школі, дома в громадських місцях завжди під прискіпливим спостереженням багатьох допитливих, уважних поглядів. Не тільки слова і вчинки, навіть одяг і зачіска, посмішка і тембр голосу - все має вплив на формування особистості школяра, на характер роботи вчителів, на смаки і погляди багатьох людей.
Поради директору школи
- ніколи не повинен підвищувати голос на вчителя і не принижувати його гідності; завжди бути ввічливим, доброзичливим, делікатним;
- по можливості не робити ніяких зауважень протягом робочого дня, особливо перед уроками;
- розбирати відвідані уроки і позакласні заходи, навіть невдалі, спокійно, об’єктивно, зауважуючи і на позитивні, і на негативні сторони;
- знати емоційні особливості кожного вчителя і здійснювати індивідуальний підхід;
- виявляти максимально турботи про здоров’я і самопочуття вчителів, створення для цього відповідних умов;