Якості  особистості  директора  школи

 

1. Ерудиція,  компетентність,  особиста  педагогічна  майстерність,  широкий  культурний  кругозір.  Тільки людина  з освітою  може  керувати  сучасною  школою.  Це  зрозуміло  для  всіх.  Чудове  знання  сучасної  педагогіки  і  психології,  освіченість  в  питаннях  науки  і  культури,  тонкий  художній  смак  надають  особистості  директора  особливий  шарм  і  не  дозволяють  йому  опуститися  до  рівня  такого  собі  господарника.

2. Організаційні  здібності,  вимогливість.   Керівник  школи  повинен  вміло  розподіляти  обов’язки,  створити  належні  умови  для  праці,  чітко  організувати  допомогу,  контроль  і  керівництво,  забезпечити  високу  ділову  активність  колективу  і  оснащення  школи  необхідними  матеріалами  і  посібниками,  виявляти  твердість  і  вимогливість.  Поєднання  навчально-виховних  і  господарчих  завдань  -  найбільша  проблема  в  роботі  сучасної  школи.

3. Людяність,  душевність.  Останнім  часом  справедливо  приділяється  багато  уваги  принципам  гуманізації  праці.  Це  особливо  важливо  в  області  педагогічної  праці.  Керівник  школи  повинен  мати  великий  запас  оптимізму,  людської  гуманності,  уваги  до  людей,  великої  любові  до  дітей,  терпіння,  витримки  і  такту.  Потрібно  мати  особливе  моральне  право  на  цю  посаду.  Як  ніхто  інший,  директор  школи  повинен  користуватися  повагою  всього  колективу,  всієї  громадськості.  Його поведінка    в  школі,  дома  в  громадських  місцях  завжди  під  прискіпливим   спостереженням  багатьох  допитливих,  уважних  поглядів.  Не тільки  слова  і  вчинки,  навіть  одяг  і  зачіска,  посмішка  і  тембр  голосу  -  все  має  вплив  на  формування  особистості  школяра,  на  характер  роботи  вчителів,  на  смаки  і  погляди  багатьох  людей.

 

Поради  директору  школи

 

-            ніколи  не повинен підвищувати  голос  на  вчителя  і  не  принижувати  його  гідності;  завжди  бути  ввічливим,  доброзичливим,  делікатним;

-                       по  можливості  не  робити  ніяких  зауважень  протягом  робочого  дня,  особливо  перед  уроками;

-                       розбирати  відвідані  уроки  і  позакласні  заходи,  навіть  невдалі,  спокійно,  об’єктивно,  зауважуючи  і  на  позитивні, і  на  негативні  сторони;

-                       знати  емоційні  особливості  кожного  вчителя  і  здійснювати  індивідуальний  підхід;

-                       виявляти  максимально  турботи  про  здоров’я  і  самопочуття  вчителів,  створення  для  цього  відповідних  умов;

      -      демонструвати  особистий  приклад  акуратності,  витримки,  працелюбства,  участі  в  загальних  справах,  уміння  тримати  слово,  бути  об’єктивним.