РЕСУРСНА КІМНАТА

        У процесі роботи з учнями молодшого шкільного віку, які мають особливі освітні потреби, першим кроком у навчальному закладі є створення комфортного простору для соціалізації та адаптації до навчального процесу. Виходячи із зони комфорту, яку діти мають в рідних стінах домівки, і потрапляючи в нову психотравматуючу ситуацію, де відсутні близькі люди, вони отримують психотравму, пов’язану з освоєнням нового простору і нових рамок. Для зменшення психоемоційної напруги і для легшої адаптації рекомендовано створювати комфортні умови для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Одним із найкращих методів соціалізації є створення ресурсних кімнат.

         Ресурсна кімната - це окрема, спеціально облаштована кімната для дітей з особливими освітніми потребами, де відбувається навчання за індивідуальним планом розвитку у супроводі корекційного педагога та психологічна і фізична адаптація дітей з інвалідністю.

       У 2019 році в закладі на базі кабінету практичного психолога обладнано ресурсну кімнату, де діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.

<

Основна функція ресурсної кімнати

Основною функцією ресурсної кімнати є збереження психоемоційного стану учнів з різними нозологіями та школярами без особливих освітніх потреб і створення у такій групі позитивного мікроклімату.

Зонування ресурсної кімнати

Умовно ресурсну кімнату можна поділити на зони: навчальну, ігрову або зону відпочинку, куток сенсорної розрядки.

Навчальна зона

Вона робоче місце вчителя та індивідуальне місце учня. Використання професійного обладнання і відповідних меблів зберігають простір та забезпечують його ергономічність, а використовувані інструменти та засоби багатофункціональні та екологічні

У час високого розвитку комп’ютерних технологій різноманітні гаджети стали невід'ємною складовою нашого повсякдення, тому на черзі встановлення мультимедійного та інтерактивного обладнання.

Ігрова зона

поділена на декілька центрів діяльності:

- пізнавальний. Для організації та наповнення такого простору використані стелажі з цікавою літературою, настільними іграми, пазлами, іграми на логіку і розвиток мислення тощо.

- художньо-творчий. Наповнений наборами для творчості,  розмальовками, наборами для моделювання. Усі ці засоби знімають психоемоційне навантаження після навчального процесу і мають арт-терапевтичний ефект.

- ігровий - важливий простір ресурсної кімнати, у якому передбачено умови для пісочної терапії, пуфи різних форм та кольорів, килимок з тематичним малюнком.

 

           Для наповнення простору використаний екологічний, багатофункціональний, безпечний інструментарій та навчальні засоби.   

           В проекті куток сенсорної розрядки, який буде облаштовано в окремій кімнаті або ж Ця територія буде використовуватись двояко: для стабілізації психологічного стану учнів та для консультаційної і корекційної роботи психолога.

Освітлення теж відіграє не останню роль у сприйнятті навчального матеріалу і впливає на психоемоційний стан учня, тому в 2019 році проведено ремонт освітлювальних приладів та встановлено додаткові розетки, щоб освітлювальний інструментарій був безпечним для учнів та  зберігав зорові аналізатори, особливо в молодшому шкільному віці, в період підвищеної чуттєвості до зовнішніх подразників.

         Кімнату обладнано сучасними меблями: офісний диван, м’які стільці, письмовий стіл, а також оригінальний стіл для занять та стелажі для книг та іграшок, виготовлені власноруч одним з батьків (Романом Турутею)

Організація простору ресурсної кімнати та її комплектація якісним обладнанням сприяє ефективним заняттям та забезпечує позитивну психологічну атмосферу для дітей і педагогічного колективу.

Корисні матеріали

 

Психогімнастика 

Темперамент і професійна діяльність 

Учительські обіцянки самим собі